Ενημέρωση για αξιολόγηση και επιμόρφωση εκπαιδευτικών

14 Ιουλίου, 2010

Για την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα, θα ενημερώσει σήμερα τη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου.

Στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρονται τα εξής:

  • Αυτό-αξιολόγηση στη σχολική μονάδα

Η θέσπιση, για πρώτη φορά, της αυτοαξιολόγησης προωθεί διαδικασίες ανάπτυξης των σχολείων και βελτίωσης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας. Ενθαρρύνει πρωτοβουλίες σε επίπεδο σχολικής μονάδας, υποστηρίζει τον προγραμματισμό και τη λήψη ορθολογικών αποφάσεων, λειτουργεί ως μοχλός βελτίωσης ή αλλαγής των εκπαιδευτικών πρακτικών και γενικότερα του εκπαιδευτικού συστήματος.

  • Εθνικό Πλαίσιο Επιμόρφωσης

Σχεδιάστηκε ένα μεγάλο πρόγραμμα επιμόρφωσης του ανθρώπινου δυναμικού της πρωτοβάθμιας (νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία) και δευτεροβάθμιας (γυμνάσια και λύκεια) εκπαίδευσης στο πλαίσιο εφαρμογής των αρχών του Νέου Σχολείου.   Το πρόγραμμα αυτό θα αναπτυχθεί τα σχολικά έτη 2010-2011, 2011-2012 και 2012-2013. • Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Πρόγραμμα
Επελέγησαν 800 δωδεκαθέσια Δημοτικά σχολεία, τα πολυπληθέστερα της χώρας, τα οποία από τον Σεπτέμβρη θα λειτουργήσουν με διευρυμένο ωράριο (μέχρι τις δύο το μεσημέρι) και ενιαίο, εμπλουτισμένο  πρόγραμμα.
Στο πλαίσιο αυτό θα υπάρξει: Ενίσχυση του γλωσσικού μαθήματος με προγράμματα φιλαναγνωσίας, ενίσχυση των μαθηματικών, ενίσχυση και βελτίωση της παρεχόμενης ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο δημόσιο σχολείο  και πιστοποίηση, παιδαγωγική αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων των νέων τεχνολογιών και εισαγωγή του μαθήματος των Η/Υ στο υποχρεωτικό ωράριο σε όλες τις τάξεις, με απώτερο στόχο την πιστοποίηση, εισαγωγή της θεατρικής αγωγής σε όλες τις τάξεις, καθώς και αύξηση των ωρών του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. Παράλληλα, θα υπάρξει μείωση της διδακτέας ύλης, ώστε να ολοκληρώνεται η προετοιμασία των μαθημάτων της επόμενης ημέρας στο πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου, ενίσχυση βιωματικών προσεγγίσεων για τις σύγχρονες τάσεις της αγωγής:  Εκπαίδευση για την Αειφορία,  Αγωγή Υγείας, Αγωγή Καταναλωτή, Τοπογεωγραφία, Διατροφικές συνήθειες, Κυκλοφοριακή αγωγή, Ανακύκλωση, Υγιεινή, Καθαριότητα κ.λπ., μέσω της διαθεματικότητας και ενεργοποίηση των γονέων και της τοπικής αυτοδιοίκησης, ώστε το σχολείο να τεθεί στο επίκεντρο της ζωής των τοπικών κοινωνιών.

Πηγή:  www.proslipsis.gr

eXTReMe Tracker